Góry nasze góry!

Tagi

, , , , , , , ,

Postanowiliśmy w tym roku część urlopu spędzić w Tatrach. Dla Eli to pierwszy wypad w te góry, Jarek kiedyś często tu bywał na obozach wędrownych.

Dzień pierwszy – na Giewont!
Po całonocnej podróży autokarem nie odczuwaliśmy wielkiego zmęczenia. Góry powitały nas piękną, słoneczną pogodą. Nasz zarezerwowany wcześniej pokój , mogliśmy „zasiedlić” dopiero od godz. 14, a była dopiero 7, więc nie chcąc budzić zbyt wcześnie właścicieli postanowiliśmy przespacerować się po Zakopanem. Spakowani byliśmy minimalistycznie, więc plecaki zbyt nam nie ciążyły. Słoneczna pogoda nam sprzyjała. Szliśmy rozglądając się i delektując porannym spokojem tego miasteczka, w dali stateczny Giewont zapraszał nas w swe progi. Czytaj dalej

Reklamy

Do… czterech razy sztuka, czyli kolejny Bieg Rzeźnika

Tagi

, , , , , , , , , , ,

W tym roku wystartowaliśmy w Biegu Rzeźnika po raz czwarty z rzędu. Każdy wcześniejszy miał swoją historię i wrył się w naszej pamięci czymś innym, zawsze niepowtarzalnym. Za pierwszym razem była to magia Połoniny Caryńskiej, za drugim bieg w tempie dość spokojnym ze względu na chorobę Jarka, a podczas trzeciego masakryczne wtedy dla nas podejścia końcowe na szczyt góry Hyrlatej oraz na Hon. Tym razem w głównej roli wystąpił upał oraz jeszcze trudniejsze podejście na finiszu. Ten bieg ma coś w sobie i jak na razie pozostajemy wciąż pod jego czarem.

Treningi przygotowujące nas do Biegu Rzeźnika w tym roku były ciężkie. Łączyliśmy biegi w tempach progowych z długimi wybieganiami. Tak jest właśnie w górach. Raz poruszasz się szybko, bo zbiegasz ze szczytu, a następnie mozolnie podchodzisz na następny. Oczywiście sporo też trenowaliśmy na schodach, a podczas długich biegów pokonywaliśmy tę samą górkę po kilka lub kilkanaście razy. Pogoda też nie rozpieszczała, bo często było bardzo gorąco.
Wyprawa w Bieszczady przebiegała spokojnie. Pakiety odebraliśmy jak nigdy dotąd już dzień wcześniej. Przygotowaliśmy się logistycznie i mentalnie spokojnie i bardzo szybko. Mieliśmy więc mnóstwo czasu na sen, odpoczynek i oczekiwanie na start.

Czytaj dalej

Regeneracja po zawodach

Tagi

, , ,

Organizm człowieka może wiele znieść, jednak po wysiłku potrzebuje odpowiedniego odpoczynku. Bez tego forma nie wróci i podczas kolejnego startu może być kiepsko. Warto zatem po biegu porządnie się wysypiać, dobrze się odżywiać oraz zadbać o własne ciało. Na temat regeneracji możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Pierwsze zawody w górach

Tagi

, , ,

Biegasz już kilka lat i w pewnym momencie przychodzi taki czas, że trzeba ruszyć w góry. Co tam będziesz ciągle ugniatał asfalt? Tylko te maratony i maratony… Stać cię przecież na większe wyzwania. Zapisujesz się na bieg w górach, startujesz, jesteś w euforii, zaczyna się pierwsze podejście i… nagle zdajesz sobie sprawę, że już wiesz o co w tym górskim bieganiu chodzi. Szkoda tylko, że tak późno. Niestety nie przygotowałeś się odpowiednio. Góry to nie przelewki.
Jeśli chcesz uniknąć rozczarowania, to przeczytaj artykuł Jarka zamieszczony na portalu Bieganie.
                                                         Foto: Dare2B

Pierwszy start w zawodach

Tagi

, ,

Nerwy przed debiutem w zawodach mogą spowodować, że będziemy czuli się bardzo niekomfortowo. Stres czasami bywa paraliżujący. Trudno jest wtedy skupić się na zadaniu, które nas czeka. O tym jak radzić sobie przed pierwszym startem w zawodach możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Coś dla początkujących biegaczy

Tagi

, , , ,

Wielu nowicjuszy rzuca się w biegowy wir z wielkim entuzjazmem. Robi natychmiastowe postępy i zachwyca się nimi. Zwiększa wysiłek często bez umiaru. To może doprowadzić do regresu, a nawet przetrenowania. Jak tego uniknąć możecie przeczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Co biegacz jeść powinien?

Tagi

, , , ,

Możesz trenować do upadłego, wylewać siódme poty podczas biegu ale jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniego paliwa, to wasze plany mogą nie zostać zrealizowane. Ważną kwestią jest więc spożywanie takich produktów, które wzmocnią organizm, dodadzą mu energii i dostarczą mnóstwo składników mineralnych potrzebnych do właściwego funkcjonowania. O tym co biegacz powinien jeść możecie poczytać w artykule Jarka opublikowanym na portalu Biegam.

Trening z czworonogiem

Tagi

, , , ,

Bieganie z psem jest świetne. Czworonóg ma mnóstwo energii i pobiegnie wszędzie tam gdzie chcesz. Może biec szybko, jak też długo i po zróżnicowanym  terenie. Zrobisz więc z nim trening interwałowy, sprinty, a przede wszystkim doskonale się sprawdzi podczas wycieczki biegowej. O tym jak biegać z psem możesz poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegniesz.

Jak wzmacniać mięśnie?

Tagi

, , , , ,

Biegacz nie tylko powinien skupić się na pokonywaniu wielu kilometrów, ale warto by pomyślał o urozmaiceniu swoich treningów. W ten sposób rozwinie partie mięśniowe, które do tej pory mniej były wykorzystywane oraz poprawi motorykę, stabilizację i siłę. To przyda mu się podczas zawodów rozgrywanych na asfalcie, lesie, czy też w górach. O tym jakie sporty warto włączyć do swojego treningu możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Magazyn Bieganie.