W co zabrać napoje na trening lub zawody?

Tagi

, , , ,

Nawet porą zimową zdarza nam się zabierać na trasę napój. Czasami są to małe ilości, ale bywa, że i dwa litry izotonika, to za mało. Dlatego posiadamy w swoich zasobach sporo sprzętu do przechowywania napojów, który przydaje się na różne okazje i dystanse. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Reklamy

Legalny doping

Tagi

, , , ,

Wiele osób zaczyna swój dzień od wypicia filiżanki kawy. Czują się wtedy bardziej pobudzeni do życia, mają więcej energii i działają na podwyższonych obrotach. Czasami kawę wypija się też przed treningiem lub zawodami z tych samych powodów. Jak to jest z tym czarnym trunkiem w odniesieniu do biegania możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Test piłki do masażu – SISSEL Myofascia Ball 12 cm

Tagi

, , ,

Dobrze jest mieć wiele różnych masażerów i rolerów dzięki którym będziemy mogli stymulować zmęczone po treningu mięśnie. Uciskając na wybrane fragmenty ciała powodujemy poprawę ukrwienia i uelastyczniamy spięte partie mięśniowe. Takie działanie przyspiesza regenerację, odżywia tkanki i powoduje, że następny trening będzie wykonany w większym komforcie. Zawsze należy o tym pamiętać, nawet podczas wyjazdu. Właśnie na takie okazje świetnie nadaje się  piłka do masażu marki SISSEL. Zajmuje niewiele miejsca, a przydatna jest bardzo.
Czytaj dalej

Bieganie w górach

Tagi

, , ,

W górach biega się zupełnie inaczej niż na nizinach. W pewnym momencie zaczynają pojawiać się dolegliwości, które wcześniej ci nie dokuczały. Przede wszystkim bolą mięśnie nóg, zwłaszcza po długim zbieganiu ze stromych szczytów. Dlatego ważne jest, żeby przed zawodami górskimi wprowadzić takie ćwiczenia, które we właściwy sposób przygotują nas na to wyzwanie. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Kompresja – czy to działa?

Tagi

, ,

Treningi biegowe dość mocno obciążają mięśnie. Pojawiają się dolegliwości, a ból powoduje, że kolejny bieg nie należy do przyjemności. Dlatego wielu zawodników korzysta z odzieży kompresyjnej, która ma za zadanie uciskać na tkanki i pobudzać krew do lepszego krążenia. Dzięki temu proces regeneracji jest szybszy i skuteczniejszy. Więcej na ten temat w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Rozsądne bieganie

Tagi

, , , ,

Istotą treningu biegowego jest, to żeby być w jak najlepszej formie podczas zawodów. Ma nam w tym pomóc przemyślany plan. Powinien być tak dobrany, żeby nie wyczerpać organizmu zbyt szybkimi biegami. Nie zawsze szybciej, czy dłużej  oznacza lepiej. O ważnych aspektach budowania formy i przygotowania do startu możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Bieganie.

Pronator, supinator, czy neutral? O co w tym chodzi?

Tagi

, , , ,

Ważną kwestia dla biegaczy jest właściwie dobrane obuwie. Jedni mają płaskostopie, inni za to tendencję do przechyłu stopy na jedną ze stron. Dlatego istotne jest, aby dopasować sobie takie buty, w których będziemy czuli się komfortowo. Od tego zależy przecież solidnie wykonany trening, no i brak dolegliwości po biegu. Jakie są typy stóp i na co zwracać uwagę przy zakupie obuwia warto sprawdzić czytając artykuł Jarka zamieszczony na portalu Biegam.

SISSEL Myofascia DoubleBall 16 cm

Tagi

, , , ,

Często zdarza nam się podróżować. Wyjeżdżamy na zawody, wczasy, do rodziny, czy też w podróż służbową. Nie ma nas wtedy w domu przez kilka lub nawet kilkanaście dni. Nie zawsze tam, gdzie jesteśmy mamy możliwość skorzystania ze sprzętu potrzebnego do ćwiczeń lub też masażu po bieganiu. Dobrym pomysłem jest więc zabranie go ze sobą. Oczywiście roller jest zbyt duży i może się nie zmieścić do walizki, czy torby, dlatego doskonałym rozwiązaniem jest skorzystanie z czegoś o niewielkich rozmiarach. Ostatnio mamy okazję testować Myofascia DoubleBall 16 cm marki Sissel. Są to po prostu złączone ze sobą dwie piłeczki do masażu.
Czytaj dalej

Jak przygotować się do biegu ultra?

Tagi

, , ,

Właśnie skończyliśmy okres roztrenowania. Już teraz zaczynamy więc przygotowania do startów w przyszłym sezonie. Mamy zaplanowane biegi, w których trzeba będzie pokonać dystans powyżej 42,195 km. Ważny więc jest odpowiedni kilometraż zaliczony na treningach, ale także wykonywanie różnych ćwiczeń i zaplanowanie diety. Bardzo ciekawie na temat swojego przygotowania do biegów ultra opowiada znany i utytułowany zawodnik Daniel Gajos. O tym co ma do przekazania na ten temat możecie przeczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Błędy biegaczy

Tagi

, ,

Bieganie jest łatwe, nim stanie się… niemożliwe. To znaczy, że jeśli zbagatelizujemy pewne bardzo ważne kwestie, to później będziemy mieli kłopoty. Zaczną się problemy, dolegliwości będą się nawarstwiały i może być już za późno na ratunek. Co więc robić, żeby uniknąć wielu błędów? Na początek proponujemy przeczytać artykuł Jarka zamieszczony na portalu Magazyn Bieganie.