Nasze przygotowania do biegów górskich – część 2. Szybkie zbiegi

Tagi

, , , ,

Podczas zbiegania z górskich szczytów po pewnym czasie mogą boleć nas mięśnie czworogłowe, dwugłowe oraz łydek. W pewnym momencie dolegliwości są tak silne, że nawet chodzenie jest niekomfortowe. Dzieje się tak dlatego, że przy zbieganiu z agresywnych górek, czyli stromych szczytów mimowolnie hamujemy na piętach, starając się wytracić prędkość. Biegając ultra trzeba sobie zdać sprawę z tego, że taki wysiłek czeka nas w górach przez wiele godzin. Jak temu zaradzić? Trzeba trenować te zbiegi z jak najbardziej stromych górek i zboczy.

Czytaj dalej

Reklamy

Nasze przygotowania do biegów górskich – cześć 1. Górki na wybieganiu

Tagi

, , , , , , ,

Najlepiej byłoby pojechać w góry i tam ganiać na szczyty. Mieszkamy jednak na nizinach i trzeba sobie radzić tutaj na miejscu. Górek ci u nas dostatek, a że nie są zbyt duże, to nie szkodzi. Dla chcącego…
Oprócz wzmacniania mięśni, które najbardziej odczują trudy ganiania po górach (czworogłowe ud, dwugłowe ud, łydki, brzucha) na schodkach, podbiegach i ćwiczeniu jumpów, przede wszystkim symulujemy to co spotka nas na zawodach. To oczywiście podbieganie na szczyt i po chwili zbieganie z niego. My mamy  upatrzone trzy takie górki. Najwięcej ćwiczymy na 300-metrowej. Taka typowo górska, pofałdowana, z kamieniami, piaskiem i trawą. Ta największa 400-metrowa wije się do połowy, a zbieg prowadzi po kamieniach i ubitym podłożu, następnie jest delikatne wypłaszczenie prowadzące na most umiejscowiony nad torami, a potem znów jest w dół, tym razem po piachu. Ta najmniejsza 200-metrowa, to typowa górka bieszczadzka. Najbardziej stroma, niebezpieczna, z kamieniami, koleinami i porytym przez deszcz podłożem. Każdą wykorzystujemy do innego rodzaju treningu.
Czytaj dalej

Jakich błędów unikać?

Tagi

, ,

Bywa tak, że mimo usilnych starań nie zawsze wszystko wychodzi nam tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Być może jest to skutkiem naszych zaniedbań, pomyłek, ale także braku wiedzy i odpowiedniego przygotowania. Dobrze jest zatem stale się dokształcać, czytać, poszukiwać, dopytywać, żeby po prostu biegało nam się komfortowo. O błędach jakie warto unikać możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

 

Sposoby na poprawienie wydolności

Tagi

, , , ,

Jeśli chcemy biegać szybciej, to wiadomym jest, że należy dobrać odpowiedni trening. Jednak nie tylko to się liczy. Ważna jest również odpowiednia dieta i wspomaganie organizmu właściwymi substancjami odżywczymi, czyli witaminami i minerałami. Po prostu każdy szczegół jest istotny, żeby osiągnąć sukces. Jak zwiększyć swoją wydolność możecie poczytać a artykule Jarka zamieszczonym na portalu Magazyn Bieganie.

Rozgrzewka przed treningiem i zawodami

Tagi

, , , ,

Podczas treningu, czy też zawodów nasze mięśnie będą musiały wykonać wytężoną pracę. Dlatego muszą być do tego odpowiednio przygotowane. Należy je więc właściwie rozgrzać. Przy okazji pobudzimy krążenie i stymulujemy aparat ruchu całego ciała. O rozgrzewce możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Test butów Altra Torin KNIT 3.5

Tagi

, , , ,

Startuję głównie w zawodach, których trasy prowadzą przez lasy, pola, góry, czyli są to po prostu przełaje. Nawierzchnia najczęściej pofałdowana, piaszczysta, trawiasta, błotnista i szutrowa. Jednak treningi wykonuję bardzo często po utwardzonym terenie. Korzystam nie tylko z asfaltowych szos, ale również stadionowej bieżni. Poza tym w tym roku postanowiłem znów wrócić na takie właśnie trasy i pobiec w kilku biegach masowych po asfalcie. Dlatego  z chęcią skorzystałem z propozycji przetestowania butów dedykowanych na tę nawierzchnię.  Nigdy wcześniej nie biegałem w obuwiu marki Altra i byłem ciekaw tego doświadczenia. Do testów otrzymałem najnowszy model tej marki, czyli Altra Torin KNIT 3.5.
Czytaj dalej

Bieg w równym tempie

Tagi

, ,

Ela lubi biec cały czas w jednym tempie. Bez przyspieszeń, zrywów, czy zmiany prędkości. To jej najbardziej odpowiada. Górki i ciagła zmiana prędkości męczą ją. Bieganie przez długi czas po asfalcie w jednostajnym rytmie daje jej poczucie wolności, uspokaja i wprowadza w bardzo dobry nastrój. Jeśli chcecie dowiedzieć się wielu różnych kwestii na ten temat, to możecie o tym poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Koszmar maratończyków, czyli słynna ściana

Tagi

, , ,

Legenda głosi, że na 30-35 kilometrze maratonu, każdego biegacza ,,odcina” i wtedy zaczyna się dramat. Człowiek ledwo powłóczy nogami, energia spada do zera, a meta wydaje się niedoścignionym celem. Czy wszyscy tak odczuwają? Czy każdy zawodnik musi przez to przejść? Jarek doświadczył tego podczas dwóch maratonów, Ela tylko na jednym. Jak to więc jest z tą ,,ścianą”? Na ten temat znajdziecie sporo informacji w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Czym skorupka za młodu…

Wiele osób często zaczyna być aktywnymi sportowo dopiero w dorosłym życiu. Za młodu ograniczali się tylko do lekcji wychowania fizycznego, a potem… proza życia. Dopiero później zobaczyli, że ,,mamusieją” i ,,tatusieją” i trzeba coś ze sobą zrobić. Czasami żałują, że tak późno wzięli się za siebie. No cóż… Czasu się nie cofnie, jednak można pomyśleć o swoich pociechach i zachęcać je do uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. Jak? O motywowaniu dzieci w kierunku aktywności fizycznej możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.