Koszmar maratończyków, czyli słynna ściana

Tagi

, , ,

Legenda głosi, że na 30-35 kilometrze maratonu, każdego biegacza ,,odcina” i wtedy zaczyna się dramat. Człowiek ledwo powłóczy nogami, energia spada do zera, a meta wydaje się niedoścignionym celem. Czy wszyscy tak odczuwają? Czy każdy zawodnik musi przez to przejść? Jarek doświadczył tego podczas dwóch maratonów, Ela tylko na jednym. Jak to więc jest z tą ,,ścianą”? Na ten temat znajdziecie sporo informacji w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Reklamy

Czym skorupka za młodu…

Wiele osób często zaczyna być aktywnymi sportowo dopiero w dorosłym życiu. Za młodu ograniczali się tylko do lekcji wychowania fizycznego, a potem… proza życia. Dopiero później zobaczyli, że ,,mamusieją” i ,,tatusieją” i trzeba coś ze sobą zrobić. Czasami żałują, że tak późno wzięli się za siebie. No cóż… Czasu się nie cofnie, jednak można pomyśleć o swoich pociechach i zachęcać je do uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. Jak? O motywowaniu dzieci w kierunku aktywności fizycznej możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Długi bieg nie musi być nudny

Tagi

, , ,

W planie treningowym musi znaleźć się długie wybieganie. Wiele kilometrów pokonuje się w wolnym i spokojnym tempie, więc powinno być komfortowo. Jednak, to nie do końca prawda, bo czasami po prostu taki trening ogromnie nam się dłuży. Zdarza się przecież, że trwa dwie godziny lub więcej czasu i w pewnym momencie po prostu mamy już tego dosyć. Co więc zrobić, żeby urozmaicić sobie długie wybieganie? O tym możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Foto: Czarek Siepioła

Kobiety biegają

Tagi

, , ,

Biegające panie dodają kolorytu, powabu i elegancji imprezom biegowym. Jest ich coraz więcej i bardzo dobrze. Zawsze nawet przy największym zmęczeniu z uśmiechem pozują fotografom do zdjęć. Są ambitne, wysportowane i mają dużo zapału. O czym powinny pamiętać, te które dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem? Jest wiele ważnych kwestii. Możecie o nich poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Metoda Negative Split

Tagi

, ,

Rozpoczynanie biegu najpierw wolno, a następnie progresywne przyspieszanie wielokrotnie daje bardzo dobre rezultaty. Nie męczymy się na początku zbyt szybko, a mięśnie nie są zakwaszone. Zaoszczędzona w ten sposób energia może być wydatkowana w końcówce podczas finiszu. Taka metoda biegania to negative split. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Aplikacje dla biegacza

Tagi

, , , , ,

Biegacze lubią swój trening rozkładać na wiele czynników. Interesuje ich tempo, tętno, długość trasy oraz teren po którym się poruszają. Te wszystkie informacje są im potrzebne do analizy własnej formy, dlatego często korzystają z aplikacji, które im to umożliwiają. Uwielbiają też korzystać z nich za względu na różne inne opcje. Jarek przeanalizował trzy z takich aplikacji. Są to: Endomondo Sports Tracker, Strava, oraz Runtastic. Wszystkie teksty zostały zamieszczone na portalu Biegam.

Trening szybkości zimą

Tagi

, ,

Ogólnie przyjmuje się, że czas zimowy jest najlepszy do budowania bazy tlenowej i wytrzymałościowej. Wszędzie zalega śnieg, jest też ślisko, więc przeważnie biega się wolno i długo. Jednak przecież w tym okresie zdarza się nam startować w zawodach na różnych dystansach. Jeżeli tak, to warto przynajmniej od czasu do czasu poświęcić trening na elementy szybkościowe. Ciało będzie przyzwyczajone, jak i psychika.
Na temat trenowania szybkości zimową porą, możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

W co zabrać napoje na trening lub zawody?

Tagi

, , , ,

Nawet porą zimową zdarza nam się zabierać na trasę napój. Czasami są to małe ilości, ale bywa, że i dwa litry izotonika, to za mało. Dlatego posiadamy w swoich zasobach sporo sprzętu do przechowywania napojów, który przydaje się na różne okazje i dystanse. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Legalny doping

Tagi

, , , ,

Wiele osób zaczyna swój dzień od wypicia filiżanki kawy. Czują się wtedy bardziej pobudzeni do życia, mają więcej energii i działają na podwyższonych obrotach. Czasami kawę wypija się też przed treningiem lub zawodami z tych samych powodów. Jak to jest z tym czarnym trunkiem w odniesieniu do biegania możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.