Test SISSEL Myofascia Roller 40 cm

Tagi

, , , , ,

Po bieganiu trzeba stymulować mięśnie. Wie to każdy, kto lubi komfort. Jeśli bagatelizujemy tę kwestię, to później nie tylko bolą nogi, a zakwasy wręcz uniemożliwiają np. wchodzenie po schodach, ale kolejny trening może być po prostu nieefektywny. Z dolegliwościami po prostu nie będziemy mogli biec w zakładanym tempie i tylko się zdołujemy. Mięśnie po ciężkim biegu są spięte i wymagają masażu oraz rozciągania. Dobrym sposobem na ten stan jest rolowanie nie tylko nóg, ale również innych fragmentów naszego ciała.
Sprawdzonym przez nas narzędziem do tego typu stymulowania mięśni jest wałek do masażu. Używaliśmy różnych. Twardych, mniej twardych, z wypustkami i bez. Jedne były małe, inne większe, szerokie lub wąskie. Teraz wpadły nam w ręce produkty marki Sissel i z ciekawością zabraliśmy się do testowania tego nowego dla nas sprzętu.
Czytaj dalej

Reklamy

Nałóg biegania

Tagi

, , , ,

Bieganie dostarcza nam wielu korzyści. To dobrze, że postanawiamy coś ze sobą zrobić i ,,rzucamy” się w tą aktywność. Jednak ważne, żeby nie przesadzać. Przesadne pęd za wynikami i ciągłym progresem może doprowadzić do negatywnych skutków. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Kiedy formy brak…

Tagi

, , ,

Chcielibyśmy ciągle być w doskonałej dyspozycji. Co więcej mamy ochotę non stop poprawiać swoje wyniki podczas zawodów. Jednak nasze ciało, a także umysł, to dość skomplikowana ,,maszyneria”. Czasami coś w niej się psuje, następuje zmęczenie ,,materiału”, a potem regres. O tym jak to jest gdy spada forma możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Wspólne bieganie

Tagi

, , , ,

Wiele osób nie wyobraża sobie treningu z innymi. W końcu bieganie zwłaszcza długodystansowe, to sport wybitnie indywidualny. Ta samotność, wsłuchanie się w siebie i pokonywanie własnych słabości jest naprawdę czymś niesamowitym. Rozumiemy to. Jednak można przecież stosować swoje tempo, ale trenować razem. Na stadionie, na wyznaczonym odcinku lub kiedy ten szybszy odbiegnie na znaczną odległość, to później zawróci i znów jesteście blisko. To magia. Dla nas.
O bieganiu we dwoje możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Trener na odległość

Tagi

, , , , ,

Wielu amatorów biegania korzysta z porad fachowców, którzy kierują jego treningiem. Jednak nie zawsze dany zawodnik spotyka się twarzą w twarz z takim specjalistą. Bardzo dużo osób posiada trenerów wirtualnych, kontaktując się z nimi tylko telefonicznie lub przez Internet. O wadach i zaletach korzystania z rad e-trenera możecie dowiedzieć się z artykułu Jarka zamieszczonego na portalu Biegam.

Bieganie a inteligencja

Tagi

, , , , , , ,

Często tak jest, że mamy problem z rozwiązaniem jakiegoś problemu, czy zadania. Jednak w trakcie spokojnego, długiego biegu rozwiązanie samo się nasuwa. Łatwiej nam się myśli i szybciej. Blokady, które wcześniej nas krępowały teraz po prostu nie istnieją. Umysł pracuje efektywniej i bardziej wydajnie. Tak pozytywnie na umysł działa bieganie. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się z artykułu Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.
                                       Foto: Krzysztof Kisiel

Ultramaratony to jest to!

Tagi

, , ,

W pewnym momencie zdecydowaliśmy, że bieganie 5, 10 km już nam nie wystarcza. Zaczęliśmy więc startować w coraz dłuższych biegach. W momencie kiedy pobiegliśmy w pierwszym ultramaratonie, wiedzieliśmy już, że to jest to o co nam chodzi. Zwłaszcza ganianie po górach, czy leśnych ścieżkach pokonując wiele kilometrów sprawia nam niesamowitą frajdę. Dlaczego coraz więcej więcej osób decyduje się na starty w takich biegach możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.
                                        Zdjęcie Julita Chudko

Bieg Leśny Cross w Łukcie

Tagi

, , , ,

Od prawie dwóch lat nie startowaliśmy w żadnych zawodach, które odbywały się  w naszym województwie. Głównie wybieraliśmy biegi górskie i przełajowe. Takich leśnych ,,wyścigów” bardzo nam brakowało w naszych okolicach. Tereny przecież mamy doskonale nadające się na to, żeby po nich biegać. No i trochę się tych zawodów w tym roku ,,wysypało”, więc postanowiliśmy wystartować najpierw w lipcu w ultra, gdzie trasa  prowadziła po naszych treningowych ścieżkach, a po miesiącu u naszych biegowych przyjaciół w niedalekiej Łukcie. To był Leśny Cross na dystansie 23 km.
Wyruszyliśmy już w przeddzień najpierw do Morąga. Tam odebrał nas Jarek, czyli jeden z organizatorów. Przekazaliśmy mu trochę ubrań biegowych dla dzieciaków z Domu Dziecka bodajże w Toruniu, a potem udaliśmy się do Łukty. Organizatorzy nie patyczkowali się z nami, tylko od razu zagonili do roboty :-). Oczywiście z wielką chęcią pomagaliśmy w przygotowywaniu grochówki na następny dzień dla uczestników zawodów, podjadając pyszne marchewki.

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj dalej

Koktajl na wzmocnienie

Tagi

, , ,

Biegacz potrzebuje dużo energii. Po treningu dobrze jest więc od razu przekąsić coś na szybko. My najbardziej lubimy koktajle. Mamy wiele różnych przepisów, jednak latem najlepiej jest korzystać z tego co oferuje nam ta właśnie pora roku. Lubimy owoce lasu, ale takie samemu nazbierane, a nie kupione na bazarze lub w sklepie. Inaczej wtedy smakują. Tak więc oto przepis na szybki koktajl z malinami.

Do miksera wrzucamy garść malin, garść szpinaku, jeden banan, a to wszystko zalewamy jedną szklanką mleka ryżowego. Miksujemy i od razu możemy spożywać. Szpinak najlepiej jak jest świeży, ale ten mrożony też się nada. Smacznego!

 

Las i bieganie

Tagi

, , ,

Trening w otoczeniu przyrody lubimy najbardziej. Podłoże, po którym śmigamy  wpływa na wzmocnienie mięśni, przyzwyczaja organizm do trudów, ale też kojąco działa na psychikę. Tu odpoczywamy i jednocześnie pracujemy nad siłą i wytrzymałością. O magii biegania po lesie możecie przeczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Bieganie.