SISSEL Myofascia DoubleBall 16 cm

Tagi

, , , ,

Często zdarza nam się podróżować. Wyjeżdżamy na zawody, wczasy, do rodziny, czy też w podróż służbową. Nie ma nas wtedy w domu przez kilka lub nawet kilkanaście dni. Nie zawsze tam, gdzie jesteśmy mamy możliwość skorzystania ze sprzętu potrzebnego do ćwiczeń lub też masażu po bieganiu. Dobrym pomysłem jest więc zabranie go ze sobą. Oczywiście roller jest zbyt duży i może się nie zmieścić do walizki, czy torby, dlatego doskonałym rozwiązaniem jest skorzystanie z czegoś o niewielkich rozmiarach. Ostatnio mamy okazję testować Myofascia DoubleBall 16 cm marki Sissel. Są to po prostu złączone ze sobą dwie piłeczki do masażu.
Czytaj dalej

Reklamy

Jak przygotować się do biegu ultra?

Tagi

, , ,

Właśnie skończyliśmy okres roztrenowania. Już teraz zaczynamy więc przygotowania do startów w przyszłym sezonie. Mamy zaplanowane biegi, w których trzeba będzie pokonać dystans powyżej 42,195 km. Ważny więc jest odpowiedni kilometraż zaliczony na treningach, ale także wykonywanie różnych ćwiczeń i zaplanowanie diety. Bardzo ciekawie na temat swojego przygotowania do biegów ultra opowiada znany i utytułowany zawodnik Daniel Gajos. O tym co ma do przekazania na ten temat możecie przeczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Błędy biegaczy

Tagi

, ,

Bieganie jest łatwe, nim stanie się… niemożliwe. To znaczy, że jeśli zbagatelizujemy pewne bardzo ważne kwestie, to później będziemy mieli kłopoty. Zaczną się problemy, dolegliwości będą się nawarstwiały i może być już za późno na ratunek. Co więc robić, żeby uniknąć wielu błędów? Na początek proponujemy przeczytać artykuł Jarka zamieszczony na portalu Magazyn Bieganie.

Test SISSEL Myofascia Roller 40 cm

Tagi

, , , , ,

Po bieganiu trzeba stymulować mięśnie. Wie to każdy, kto lubi komfort. Jeśli bagatelizujemy tę kwestię, to później nie tylko bolą nogi, a zakwasy wręcz uniemożliwiają np. wchodzenie po schodach, ale kolejny trening może być po prostu nieefektywny. Z dolegliwościami po prostu nie będziemy mogli biec w zakładanym tempie i tylko się zdołujemy. Mięśnie po ciężkim biegu są spięte i wymagają masażu oraz rozciągania. Dobrym sposobem na ten stan jest rolowanie nie tylko nóg, ale również innych fragmentów naszego ciała.
Sprawdzonym przez nas narzędziem do tego typu stymulowania mięśni jest wałek do masażu. Używaliśmy różnych. Twardych, mniej twardych, z wypustkami i bez. Jedne były małe, inne większe, szerokie lub wąskie. Teraz wpadły nam w ręce produkty marki Sissel i z ciekawością zabraliśmy się do testowania tego nowego dla nas sprzętu.
Czytaj dalej

Nałóg biegania

Tagi

, , , ,

Bieganie dostarcza nam wielu korzyści. To dobrze, że postanawiamy coś ze sobą zrobić i ,,rzucamy” się w tą aktywność. Jednak ważne, żeby nie przesadzać. Przesadne pęd za wynikami i ciągłym progresem może doprowadzić do negatywnych skutków. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Kiedy formy brak…

Tagi

, , ,

Chcielibyśmy ciągle być w doskonałej dyspozycji. Co więcej mamy ochotę non stop poprawiać swoje wyniki podczas zawodów. Jednak nasze ciało, a także umysł, to dość skomplikowana ,,maszyneria”. Czasami coś w niej się psuje, następuje zmęczenie ,,materiału”, a potem regres. O tym jak to jest gdy spada forma możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Wspólne bieganie

Tagi

, , , ,

Wiele osób nie wyobraża sobie treningu z innymi. W końcu bieganie zwłaszcza długodystansowe, to sport wybitnie indywidualny. Ta samotność, wsłuchanie się w siebie i pokonywanie własnych słabości jest naprawdę czymś niesamowitym. Rozumiemy to. Jednak można przecież stosować swoje tempo, ale trenować razem. Na stadionie, na wyznaczonym odcinku lub kiedy ten szybszy odbiegnie na znaczną odległość, to później zawróci i znów jesteście blisko. To magia. Dla nas.
O bieganiu we dwoje możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Trener na odległość

Tagi

, , , , ,

Wielu amatorów biegania korzysta z porad fachowców, którzy kierują jego treningiem. Jednak nie zawsze dany zawodnik spotyka się twarzą w twarz z takim specjalistą. Bardzo dużo osób posiada trenerów wirtualnych, kontaktując się z nimi tylko telefonicznie lub przez Internet. O wadach i zaletach korzystania z rad e-trenera możecie dowiedzieć się z artykułu Jarka zamieszczonego na portalu Biegam.

Bieganie a inteligencja

Tagi

, , , , , , ,

Często tak jest, że mamy problem z rozwiązaniem jakiegoś problemu, czy zadania. Jednak w trakcie spokojnego, długiego biegu rozwiązanie samo się nasuwa. Łatwiej nam się myśli i szybciej. Blokady, które wcześniej nas krępowały teraz po prostu nie istnieją. Umysł pracuje efektywniej i bardziej wydajnie. Tak pozytywnie na umysł działa bieganie. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się z artykułu Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.
                                       Foto: Krzysztof Kisiel

Ultramaratony to jest to!

Tagi

, , ,

W pewnym momencie zdecydowaliśmy, że bieganie 5, 10 km już nam nie wystarcza. Zaczęliśmy więc startować w coraz dłuższych biegach. W momencie kiedy pobiegliśmy w pierwszym ultramaratonie, wiedzieliśmy już, że to jest to o co nam chodzi. Zwłaszcza ganianie po górach, czy leśnych ścieżkach pokonując wiele kilometrów sprawia nam niesamowitą frajdę. Dlaczego coraz więcej więcej osób decyduje się na starty w takich biegach możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.
                                        Zdjęcie Julita Chudko