Bo marzenia się spełnia…

Tagi

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Relacja Eli z Biegu Rzeźnika

Gdy po pierwszym moim Rzeźniku uczestniczyłam w ceremonii dekoracji z zachwytem patrzyłam na pary, które najszybciej pokonały ten szalony dystans. Pomyślałam wtedy, że też chciałabym stanąć tam, na podium i trzymać w rękach statuetkę przedstawiającą dwa dziki – symbol Biegu Rzeźnika.
Przygotowania zaczęłam już od późnej jesieni. Mój organizm bardzo dobrze reagował na treningi, czułam progres i moc. Jednak w grudniu kontuzja rozcięgna podeszwowego przyczyniła się do tego, że w bieganiu nastąpiła przerwa. Musiałam to wyleczyć, żeby nie było bólu. Wiele wizyt u fizjoterapeutki Marty i mogłam wrócić do treningów. W lutym przeszłam dwie infekcje: grypę i zapalenie zatok, więc znów nastąpiły przerwy w regularnym bieganiu. Osłabiony organizm musiał się zregenerować. Zaczynałam wszystko od nowa. Trenowałam jednak dzielnie, odczuwałam progres i wydolność rosła z każdym dniem.  Przed biegiem byłam dobrej myśli, jednak wiedziałam, że nie jest to forma taka, którą miałam rok temu.
Czytaj dalej

Reklamy

Ekonomika biegu

Tagi

, ,

Na nasze biegowe wyniki wpływ ma wiele rożnych czynników. Nie tylko liczy się, abyśmy sumiennie i systematycznie wykonywali swoje treningi, ale ważne są też inne elementy. Warto więc poświęcić czas na odpowiednie ćwiczenia wzmacniające nasze mięśnie, poprawiające kadencję i technikę, a także pozwalające na doskonalenie skoczności i dynamiki. Więcej na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Cieszyć się bieganiem

Tagi

, , ,

Czas spędzony podczas biegu jest tylko dla nas. Uwalniają się endorfiny, myśli szybciej przepływają, czujemy się wolni i niezwyciężeni. Wiele osób zapomina o tym wszystkim skupiając się tylko na wykonaniu planu treningowego. A przecież bieganie jest takie super! Cieszmy się nim, niech nam sprawia przyjemność. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam. Foto: Marcin Rosół                                             Foto: Marcin Rosół

Kurtka biegowa

Tagi

, , ,

Podczas treningów i zawodów pogoda często dyktuje trudne warunki. Dlatego trzeba być przygotowanym na każdy jej kaprys. Właściwa odzież wierzchnia zapewni nam komfort, ciepło oraz osłonę od wiatru i deszczu. Tak więc dobrze jest mieć solidną kurtkę biegową, a najlepiej kilka. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.    

 

Trenowanie wytrzymałości

Tagi

, , ,

Nie lubimy czuć się niekomfortowo podczas biegu. Nikt nie chce przecież śmigać z wywieszonym językiem i mieć świadomość, że zaraz eksplodują mu płuca, a do mety jeszcze bardzo daleko. Dlatego właśnie wielu zawodników bazuje na trenowaniu wytrzymałości. Jej wysoki poziom można osiągnąć stosując różne sposoby. Ważne, żeby przynosiły efekty i doprowadziły nas do końcowego sukcesu. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Czy bieganie na tętno pomaga w treningu?

Tagi

, , , ,

Bieganie na tętno pozwala na spokojne rozbieganie się w początkowej fazie biegu. Cały czas mamy możliwość kontrolowania pracy serca. Zegarek od razu informuje nas, gdy biegniemy zbyt szybko lub za wolno. Trening z pulsometrem jest szczególnie przydatny w terenie górzystym, gdzie utrzymanie zakładanego tempa jest bardzo trudne i wyczerpujące. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Tam gdzie ból jest przyjemnością, czyli Piekło Północy

Tagi

, , , , ,

Wielu biegaczy chciałoby uczestniczyć w biegach, w których masz wszystko. Płaskie odcinki po asfalcie, pagórkowate leśne tereny oraz górki jak w górach. Agresywne zbiegi i podbiegi, pola, łąki, a także trasy wiodące przez wydmy brzegiem morza. Piękne widoki i trudne technicznie trasy, gdzie twoje mięśnie i całe ciało cierpi, bo przecież jak brak bólu, to nie ma przyjemności :-). Już od tego roku można uczestniczyć w takim właśnie biegu. To Piekło Północy na Pomorzu. Właściwie należałoby napisać, że kilku pasjonatom udało się zorganizować prawdziwy festiwal biegów. Jest 7 dla Siódemki (na dystansie 7 km), Małe Piekiełko (21 km), Wrota Piekieł (75 km) oraz tytułowe Piekło Północy (140 km).

Stowarzyszenie Ultra Way, czyli pomysłodawcy tego wydarzenia zaproponowali nam ambasadorowanie zawodów, a skoro obiecali, że będzie piekło, ciężko i bolało, no to nie musieli nas długo namawiać.
Czytaj dalej

Sposoby na zakwasy

Tagi

, ,

Dolegliwości zwane popularnie ,,zakwasami” potrafią mocno utrudnić życie biegacza. Kiedy mięśnie bolą, to o komforcie podczas treningu nie ma mowy. Schodzenie po schodach, schylanie się, siadanie, czy też inne czynności sprawiają wiele problemów. Są jednak sposoby, żeby się uchronić przed zakwasami lub zmniejszyć ich intensywność odczuwania. Na ten temat poczytajcie w tekście Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Trenując w lesie uważaj na kleszcze

Tagi

, , ,

Atak kleszcza jest dla nas zawsze zaskoczeniem. Nie czujemy kiedy wgryza się w skórę. Jego obecność najczęściej możemy stwierdzić nawet po kilku dniach, kiedy już się dobrze zagnieździ. Kleszcze mogą nas zarazić bardzo groźnymi chorobami, więc warto się przed nimi odpowiednio zabezpieczać.Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się z artykułu Jarka zmieszczonym na portalu Bieganie.

Jak motywować się do biegania?

Tagi

, , , ,

Czasami nie chce nam się wyjść na trening. Zwłaszcza jeśli zdajemy sobie sprawę, że bieg ma być trudny, a wysiłek mocny. Tak samo jest, gdy nie ma postępów i po prostu zniechęcamy się do aktywności. Wtedy może pojawić się zniechęcenie. O tym co zrobić i jak nie zarzucić aktywności biegowej możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.