Nasze przygotowania do biegów górskich – cześć 1. Górki na wybieganiu

Tagi

, , , , , , ,

Najlepiej byłoby pojechać w góry i tam ganiać na szczyty. Mieszkamy jednak na nizinach i trzeba sobie radzić tutaj na miejscu. Górek ci u nas dostatek, a że nie są zbyt duże, to nie szkodzi. Dla chcącego…
Oprócz wzmacniania mięśni, które najbardziej odczują trudy ganiania po górach (czworogłowe ud, dwugłowe ud, łydki, brzucha) na schodkach, podbiegach i ćwiczeniu jumpów, przede wszystkim symulujemy to co spotka nas na zawodach. To oczywiście podbieganie na szczyt i po chwili zbieganie z niego. My mamy  upatrzone trzy takie górki. Najwięcej ćwiczymy na 300-metrowej. Taka typowo górska, pofałdowana, z kamieniami, piaskiem i trawą. Ta największa 400-metrowa wije się do połowy, a zbieg prowadzi po kamieniach i ubitym podłożu, następnie jest delikatne wypłaszczenie prowadzące na most umiejscowiony nad torami, a potem znów jest w dół, tym razem po piachu. Ta najmniejsza 200-metrowa, to typowa górka bieszczadzka. Najbardziej stroma, niebezpieczna, z kamieniami, koleinami i porytym przez deszcz podłożem. Każdą wykorzystujemy do innego rodzaju treningu.
Czytaj dalej

Reklamy

Jakich błędów unikać?

Tagi

, ,

Bywa tak, że mimo usilnych starań nie zawsze wszystko wychodzi nam tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Być może jest to skutkiem naszych zaniedbań, pomyłek, ale także braku wiedzy i odpowiedniego przygotowania. Dobrze jest zatem stale się dokształcać, czytać, poszukiwać, dopytywać, żeby po prostu biegało nam się komfortowo. O błędach jakie warto unikać możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

 

Sposoby na poprawienie wydolności

Tagi

, , , ,

Jeśli chcemy biegać szybciej, to wiadomym jest, że należy dobrać odpowiedni trening. Jednak nie tylko to się liczy. Ważna jest również odpowiednia dieta i wspomaganie organizmu właściwymi substancjami odżywczymi, czyli witaminami i minerałami. Po prostu każdy szczegół jest istotny, żeby osiągnąć sukces. Jak zwiększyć swoją wydolność możecie poczytać a artykule Jarka zamieszczonym na portalu Magazyn Bieganie.

Rozgrzewka przed treningiem i zawodami

Tagi

, , , ,

Podczas treningu, czy też zawodów nasze mięśnie będą musiały wykonać wytężoną pracę. Dlatego muszą być do tego odpowiednio przygotowane. Należy je więc właściwie rozgrzać. Przy okazji pobudzimy krążenie i stymulujemy aparat ruchu całego ciała. O rozgrzewce możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Test butów Altra Torin KNIT 3.5

Tagi

, , , ,

Startuję głównie w zawodach, których trasy prowadzą przez lasy, pola, góry, czyli są to po prostu przełaje. Nawierzchnia najczęściej pofałdowana, piaszczysta, trawiasta, błotnista i szutrowa. Jednak treningi wykonuję bardzo często po utwardzonym terenie. Korzystam nie tylko z asfaltowych szos, ale również stadionowej bieżni. Poza tym w tym roku postanowiłem znów wrócić na takie właśnie trasy i pobiec w kilku biegach masowych po asfalcie. Dlatego  z chęcią skorzystałem z propozycji przetestowania butów dedykowanych na tę nawierzchnię.  Nigdy wcześniej nie biegałem w obuwiu marki Altra i byłem ciekaw tego doświadczenia. Do testów otrzymałem najnowszy model tej marki, czyli Altra Torin KNIT 3.5.
Czytaj dalej

Bieg w równym tempie

Tagi

, ,

Ela lubi biec cały czas w jednym tempie. Bez przyspieszeń, zrywów, czy zmiany prędkości. To jej najbardziej odpowiada. Górki i ciagła zmiana prędkości męczą ją. Bieganie przez długi czas po asfalcie w jednostajnym rytmie daje jej poczucie wolności, uspokaja i wprowadza w bardzo dobry nastrój. Jeśli chcecie dowiedzieć się wielu różnych kwestii na ten temat, to możecie o tym poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Koszmar maratończyków, czyli słynna ściana

Tagi

, , ,

Legenda głosi, że na 30-35 kilometrze maratonu, każdego biegacza ,,odcina” i wtedy zaczyna się dramat. Człowiek ledwo powłóczy nogami, energia spada do zera, a meta wydaje się niedoścignionym celem. Czy wszyscy tak odczuwają? Czy każdy zawodnik musi przez to przejść? Jarek doświadczył tego podczas dwóch maratonów, Ela tylko na jednym. Jak to więc jest z tą ,,ścianą”? Na ten temat znajdziecie sporo informacji w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Czym skorupka za młodu…

Wiele osób często zaczyna być aktywnymi sportowo dopiero w dorosłym życiu. Za młodu ograniczali się tylko do lekcji wychowania fizycznego, a potem… proza życia. Dopiero później zobaczyli, że ,,mamusieją” i ,,tatusieją” i trzeba coś ze sobą zrobić. Czasami żałują, że tak późno wzięli się za siebie. No cóż… Czasu się nie cofnie, jednak można pomyśleć o swoich pociechach i zachęcać je do uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. Jak? O motywowaniu dzieci w kierunku aktywności fizycznej możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Długi bieg nie musi być nudny

Tagi

, , ,

W planie treningowym musi znaleźć się długie wybieganie. Wiele kilometrów pokonuje się w wolnym i spokojnym tempie, więc powinno być komfortowo. Jednak, to nie do końca prawda, bo czasami po prostu taki trening ogromnie nam się dłuży. Zdarza się przecież, że trwa dwie godziny lub więcej czasu i w pewnym momencie po prostu mamy już tego dosyć. Co więc zrobić, żeby urozmaicić sobie długie wybieganie? O tym możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Foto: Czarek Siepioła