Długi bieg nie musi być nudny

Tagi

, , ,

W planie treningowym musi znaleźć się długie wybieganie. Wiele kilometrów pokonuje się w wolnym i spokojnym tempie, więc powinno być komfortowo. Jednak, to nie do końca prawda, bo czasami po prostu taki trening ogromnie nam się dłuży. Zdarza się przecież, że trwa dwie godziny lub więcej czasu i w pewnym momencie po prostu mamy już tego dosyć. Co więc zrobić, żeby urozmaicić sobie długie wybieganie? O tym możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Foto: Czarek Siepioła

Reklamy

Kobiety biegają

Tagi

, , ,

Biegające panie dodają kolorytu, powabu i elegancji imprezom biegowym. Jest ich coraz więcej i bardzo dobrze. Zawsze nawet przy największym zmęczeniu z uśmiechem pozują fotografom do zdjęć. Są ambitne, wysportowane i mają dużo zapału. O czym powinny pamiętać, te które dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem? Jest wiele ważnych kwestii. Możecie o nich poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Metoda Negative Split

Tagi

, ,

Rozpoczynanie biegu najpierw wolno, a następnie progresywne przyspieszanie wielokrotnie daje bardzo dobre rezultaty. Nie męczymy się na początku zbyt szybko, a mięśnie nie są zakwaszone. Zaoszczędzona w ten sposób energia może być wydatkowana w końcówce podczas finiszu. Taka metoda biegania to negative split. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Aplikacje dla biegacza

Tagi

, , , , ,

Biegacze lubią swój trening rozkładać na wiele czynników. Interesuje ich tempo, tętno, długość trasy oraz teren po którym się poruszają. Te wszystkie informacje są im potrzebne do analizy własnej formy, dlatego często korzystają z aplikacji, które im to umożliwiają. Uwielbiają też korzystać z nich za względu na różne inne opcje. Jarek przeanalizował trzy z takich aplikacji. Są to: Endomondo Sports Tracker, Strava, oraz Runtastic. Wszystkie teksty zostały zamieszczone na portalu Biegam.

Trening szybkości zimą

Tagi

, ,

Ogólnie przyjmuje się, że czas zimowy jest najlepszy do budowania bazy tlenowej i wytrzymałościowej. Wszędzie zalega śnieg, jest też ślisko, więc przeważnie biega się wolno i długo. Jednak przecież w tym okresie zdarza się nam startować w zawodach na różnych dystansach. Jeżeli tak, to warto przynajmniej od czasu do czasu poświęcić trening na elementy szybkościowe. Ciało będzie przyzwyczajone, jak i psychika.
Na temat trenowania szybkości zimową porą, możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

W co zabrać napoje na trening lub zawody?

Tagi

, , , ,

Nawet porą zimową zdarza nam się zabierać na trasę napój. Czasami są to małe ilości, ale bywa, że i dwa litry izotonika, to za mało. Dlatego posiadamy w swoich zasobach sporo sprzętu do przechowywania napojów, który przydaje się na różne okazje i dystanse. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Legalny doping

Tagi

, , , ,

Wiele osób zaczyna swój dzień od wypicia filiżanki kawy. Czują się wtedy bardziej pobudzeni do życia, mają więcej energii i działają na podwyższonych obrotach. Czasami kawę wypija się też przed treningiem lub zawodami z tych samych powodów. Jak to jest z tym czarnym trunkiem w odniesieniu do biegania możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Test piłki do masażu – SISSEL Myofascia Ball 12 cm

Tagi

, , ,

Dobrze jest mieć wiele różnych masażerów i rolerów dzięki którym będziemy mogli stymulować zmęczone po treningu mięśnie. Uciskając na wybrane fragmenty ciała powodujemy poprawę ukrwienia i uelastyczniamy spięte partie mięśniowe. Takie działanie przyspiesza regenerację, odżywia tkanki i powoduje, że następny trening będzie wykonany w większym komforcie. Zawsze należy o tym pamiętać, nawet podczas wyjazdu. Właśnie na takie okazje świetnie nadaje się  piłka do masażu marki SISSEL. Zajmuje niewiele miejsca, a przydatna jest bardzo.
Czytaj dalej

Bieganie w górach

Tagi

, , ,

W górach biega się zupełnie inaczej niż na nizinach. W pewnym momencie zaczynają pojawiać się dolegliwości, które wcześniej ci nie dokuczały. Przede wszystkim bolą mięśnie nóg, zwłaszcza po długim zbieganiu ze stromych szczytów. Dlatego ważne jest, żeby przed zawodami górskimi wprowadzić takie ćwiczenia, które we właściwy sposób przygotują nas na to wyzwanie. Na ten temat możecie poczytać w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.

Kompresja – czy to działa?

Tagi

, ,

Treningi biegowe dość mocno obciążają mięśnie. Pojawiają się dolegliwości, a ból powoduje, że kolejny bieg nie należy do przyjemności. Dlatego wielu zawodników korzysta z odzieży kompresyjnej, która ma za zadanie uciskać na tkanki i pobudzać krew do lepszego krążenia. Dzięki temu proces regeneracji jest szybszy i skuteczniejszy. Więcej na ten temat w artykule Jarka zamieszczonym na portalu Biegam.