Tagi

, , , , ,

Nasz pomysł na pożywną sałatkę na II śniadanie. Dodaje energii i dostarcza niezbędnych składnikow odżywczych. Do obiadu na pewno nie zgłodniejesz. Smacznego!DSC08646

Składniki:
– świeże brokuły
– 1 pomidor (tylko dla mnie, Jarek nie je pomidorów)
– 2 ząbki czosnku
– ½ czerwonej cebuli
– 1 ogórek kiszony,
– ser feta – 1/3 opakowania
– tofu, może być wędzone lub marynowane – 1/3 opakowania
– słonecznik – pół garści (można dodać opcjonalnie inne ziarna, np. siemię lniane lub chia, bardzo podniesiemy wartość odżywczą sałatki)
Można użyć tylko jednego rodzaju sera: fety lub tofu, w zależności co akurat mamy w domu.
– sos: sok z cytryny, trochę musztardy i trochę miodu, ocet balsamiczny, oliwa z oliwek. Wymieszać.

Oddzielić różyczki brokułów na mniejsze, sparzyć gorącą wodą (ja wkładam brokuły na 3-5 min do gorącej wody), pokroić go na mniejsze kawałki, pomidora sparzyć, obrać ze skórki, pokroić na małe kawałki, czosnek posiekać, cebulę pokroić w tzw. piórka, ogórka, fetę i tofu pokroić w kostkę. Wymieszać. Sałatka najlepiej smakuje po ok. 1,5 godz. od przyrządzenia. Ja przygotowuję ją rano przed wyjściem do pracy, pakuję w pudełko i II śniadanie gotowe. Przepis wciąż ulega ewolucji, dziś np. dodałam zamiast ogórka kiszonego cukinię marynowaną z curry. Smakowalo wybornie!IMG_20141023_133912